KISK

12.11.2020

Moje cesta na KISK nebyla přímá. Maturovala jsem v roce 2007, vábila mě hispanistika a zahájila jsem studium španělské filologie na FF UPOL. V jarním semestru ve 2. ročníku jsem získala stipendium v programu ERASMUS a vycestovala jsem studijně do Madridu na Facultad de Filosofía y letras na Universidad Autónoma. Byla to pro mě mimořádná zkušenost. Avšak po návratu do ČR jsem dala přednost rodině.

Na jaře roku 2017 jako máma dvou dětí (tehdy 6 a 4) jsem se zúčastnila projektu Brána a získala jsem stáž v nakladatelství Větrné mlýny. Poté jsem brigádně pomáhala v Knihkupectví Michala Ženíška. Kdeže španělské sněhy. S podporou rodiny jsem se přihlásila na kombinované studium Informačních studií a knihovnictví. 

Vzpomínám na úplně první přednášku, na které zaznělo, že vůbec nevadí, pokud si ještě nedokážeme představit, čím přesně budeme po absolvování tohoto oboru. KISK totiž připravuje studenty na pozice, které nyní ještě ani nemusejí existovat. Pozitivně to ve mě zarezonovalo. Postupem let se obrysy lákavého snu vyjasňují v barvách. (Jako na obrázcích mé dcery.) 

Díky studiu na KISKu roste má sebejistota. Pochopila jsem, že můj zájem o literaturu a hlavně o poezii není pouhou kratochvílnou zálibou, ale hodnotnou součástí zkoumané krajiny knihovnictví a literatury v kulturním kontextu. Cením si zdejšího kolegiálního prostředí. Díky KISKu čerpám impulsy k dalšímu rozvoji. Objevuji také sféru školních knihoven. V komplikovanějších předmětech mi pomáhá pátrání ve španělskojazyčných zdrojích. 

I když je pro mě mnohdy hodně náročné vše skloubit, dává mi smysl podílet se na ušlechtilém "knihovnickém díle". 





© 2002-2021 ZP
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky