Měsíc autorského psaní

01.08.2017

Na začátku nebylo nic než únava. Náběh na rezignaci. Koupila jsem si nový krásně tmavěmodrý sešit, do kterého mi bylo líto několik týdnů psát. Blížila se okurková sezóna a zároveň literární festival Měsíc autorského čtení. Vzpomínám na debatu v kanceláři o programu. O třetí básnířce. A kolega na mě beze slova ukázal prstem. Tak ze směsice vzdoru a inspirovaného nadšení jsem zahájila každodenní snahu o zapisování postřehů, zážitků, veršů.
Mému záměru nahrál týdenní pobyt na Vysočině, jiný vzduch, čistší voda a hlavně výmyk z jinak stejně plynulého brněnského stereootypu. Řekne se to snadno. Na té Vysočině to najednou snadné bylo. Asi po dvoudenním vydatném odpočinku jsem se stala jasnozřivější. Všímavější. Vděčnější. Promlouvaly ke mně zdi, cesty, zahrada, obloha, krajina, moje prázdná děloha, dědičnost i drzý výraz dcery. Viděla jsem i v šeru.

Návrat byl jako náraz do hlavy, poležela jsem si s migrénou, od pondělí do pátku jsem marně čekala na modletínskou múzu. Červená nit mého Měsíce mi unikala z rukou, z dohledu. Stránky v sešitě zůstávaly holé, ke dvěma, třem veršíkům jsem bezvýchodně putovala očima, z předešlého dne se jejich délka nezměnila.
Vysvobodila mě španělština. Její melodie se mi hodila do nalinkované osnovy. Vnikla do mých úst, dychtivě jsem se napila. Vybavila se mi doba, kdy jsem směle hovořila španělsky, když jsem ve Španělsku žila. Nostalgická vzpomínka se slila s poetickou potřebou. Cizojazyčná konverzace s peruánským přítelem intenzitu inspirace znásobila.

Včera se za MAČem zatáhla brněnská opona, gruzínští hosté opustili manéž. Myslím na to, že bych ráda zarámovala ten svůj Měsíc. Říkám si, že ještě do 4. 8. mám čas. I když už účast se počítá. I když nemám v sešitě jednatřicet básní, ale jen asi polovinu z toho počtu. Nevím, jaký výsledek bych považovala za úplný. Inu ani básník se svým způsobem frustrační kompozici nevymaní. 


LUZ ADENTRO

V TĚLE RYBY

© 2002-2021 ZP
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky